training week 1

In juli ben ik begonnen met wandelen, gewoon omdat het me leuk leek dit vaker te doen. Ik kocht nieuwe wandelschoenen en begon met twee keer per week wandelen om gewend te raken aan de nieuwe schoenen en aan het meer bewegen. 

De eerste trainingsweek ging goed. Ik kon goed merken dat ik er al wat weken aan wandelen op had zitten, want het volgen van het trainingsplan ging makkelijk. Ben benieuwd hoe lang dat nog zo makkelijk gaat voelen 😉

Week 1

Dag 1: 45 min normaal tempo*
Dag 2: 90 min normaal tempo*Normaal tempo ligt tussen de 4 en 5 km/h. 

Dit is een tempo dat makkelijk vol te houden is voor een hele wandeling, zonder dat je te moe wordt en zonder een te hoge hartslag. Het is de bedoeling dat je nog steeds normaal kunt praten.

Omdat ik in juli al veel wandelingen op normaal tempo gedaan had, besloot ik om deze eerste training op een wat hoger tempo te doen. Ik wilde wel eens zien hoe goed me dit af ging. Goed om te weten dat het best goed ging! Een wat hoger tempo ligt zo tussen de 5.5 en 7 km/h. Het is de bedoeling dat je dit tempo aanhoud en niet tussendoor langzamer gaat lopen. Het is wel zo, dat een hoog tempo voor iedereen anders is. Je kunt je persoonlijke hoge tempo bepalen in deze calculator.

Als je mijn routes wil volgen kun je kijken op mijn Endomondo account.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *