training week 10 & 11

De afgelopen twee weken heb ik het rustig aan moeten doen. Ik heb niet veel kunnen trainen. Mijn hoofd wilde veel, maar mijn lichaam kon even niet mee.. 

Week 10

Dag 1: 60 min hoog tempo
Dag 2: 180 min normaal tempo

Week 11

Dag 1: 30 min interval 15 min normaal tempo
Dag 2: 60 min hoog tempo 45 min normaal tempo
Dag 3: 120 min normaal tempo

In week 10 werd ik ziek en was ik een aantal dagen thuis. Dit betekende ook een week zonder training, met veel rusten en slapen. In week 11 kon ik het langzaam weer oppakken. Ik begon rustig met een korte loopband training. Na 15 minuten merkte ik heel duidelijk dat het nog veel te vroeg was om op normaal tempo te wandelen. 

De tweede trainingsdag ging al wat beter. Het lukte me om 45 minuten te wandelen op de loopband en deed een korte gewichtstraining. 

In het weekend had ik een 2 uur durende wandeling op mijn traningsplan staan. Maar toen ik wakker werd met alweer een dichte neus, en meh gevoel, besloot ik dat het beter was om deze over te slaan. Vooral ook in combinatie met regen buiten. Geen zin om weer een keer ziek zijn te riskeren! 

Het was voor mij vooral een les in mijn lichaam de tijd geven. Ik kan dan nog wel denken dat ik weer beter ben… als ik rustig start met trainen en mijn lichaam zegt wat anders, dan moet ik daar naar luisteren. Ik word na ziek zijn altijd zo ongeduldig en wil alles weer meteen zoals normaal oppakken. Dat is natuurlijk niet goed!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *