2022 · 16

Deze week leefden we op 44m2, want we waren een weekje in een appartement aan het strand! Maandagnacht vertrokken we met de auto naar Norderney, een eiland boven Duitsland. Het was een hele fijne week die eerder als drie weken weg van huis voelde. Verwacht maar heel veel foto’s want ik heb me weer goed kunnen uitleven op dit fotogenieke eiland! Je ziet vooral veel strak blauwe luchten en witte huisjes.

maandag

Vandaag waren we zowat de hele dag bezig met het voorbereiden van de vakantie. We pakten onze koffers in, haalden nog een badpak voor Lotte (het werd een baby bikini bij gebrek aan iets anders) en gingen naar het tankstation om de bandenspanning te controleren en even door de wasstraat te gaan.

Ik zag ooit een keer een handig trucje om babykleding compact te vouwen en sindsdien doe ik dat altijd zo. Wie weet ook handig voor jullie! Ik maakte voor elke dag een pakketje. Was ook nog handig en ruimtebesparend met inpakken.

dinsdag

De dinsdag begon heel erg vroeg! Ik stond om 03:00 uur op om snel te douchen, de ontbijtpakketjes klaar te maken en de koffers in de auto te laden. We wilden namelijk rond 04:00 vertrekken. De hele reis was 5 uur, waarvan de eerste 4 met auto. En het grootste gedeelte daarvan hoopten we met een slapende Lotte te kunnen doen. Daarvoor moesten we haar dus wel midden in haar slaap wakker maken, awww. Nog nooit zo’n slaperige baby gezien die half sliep, half wakker was. Maar het ging goed!

Want ze sliep vrij snel in en werd rond half 8 pas weer wakker. We hadden nog maar 1,5 uur rijden voor de boeg dus dat was prima! Eerst een pitstop bij McDonalds. Ik had gehoopt ook iets te kunnen slapen in de auto, maar dat lukte niet echt… dan maar een grote koffie. Ik koos het grande menu met tosti en de mok was wel echt héél erg groot haha. Op de foto valt hij nog niet eens zo heel groot uit, maar geloof me, het was zeker een halve liter koffie! Zooo schattig weer trouwens, haar pop Bennie mocht mee eten van haar frucht riegel : D

Na de korte pauze gingen we verder. Hoogtepunt van de reis was voor Lotte sowieso de windmolens. We hebben er meer dan 50 gezien! De laatste kilometers heeft ze zich ook goed vermaakt in de auto dus het was echt een boven verwachting fijne reis!

Opa en oma waren al een paar dagen op Norderney, en opa was zo lief om de boot naar het vaste land te nemen om ons op te halen en mee te helpen met onze koffers. Auto’s kun je namelijk niet echt fijn meenemen het eiland op, dus alles aan spullen zul je er op een andere manier moeten krijgen. We hadden gelukkig niet lang na aankomst al gelijk de boot en hoefden niet te wachten. De hele reis was smooth sailing (haha, stom grapje). Allemaal heel spannend voor Lotte die voor het eerst op het water was. De boot maakte wel indruk!

Na aankomst haalden we oma op en lunchten we bij een bakker. We konden pas rond 4en ons appartementje in. In de tussentijd dan maar alvast wandelen op het eiland en onze nieuwe buurt verkennen.

De gebouwen hier waren allemaal zo mooi! En ik vond de lantaarnpalen leuk.

Hallo zee! Zooo fijn om nieuwe dingen te zien! Wat een energie en inspiratie krijg ik daar altijd van : D

Om dit bord moest ik lachen want als je het letterlijk vertaald is het zoiets als “Hey vergeet je je schijtzak niet!”.

Huus aan de waterkant.

Zo leuk, BeReal op vakantie : D Ik waai wegggg.

Zoveel meeuwenvriendjes hier! En in het park kwamen we een baby gansje tegen dat zijn ouders kwijt was, ocherm! Er stonden gelukkig al mensen bij die iets voor hem aan het regelen waren. De meneer en mevrouw die bij hem stonden waren aan het bellen om hem op te laten halen, maar in eerste instantie deden ze (ik denk de dierenambulance of een dierenarts?) dat niet en zeiden ze iets in de trant van ‘dat is het lot van de natuur’. Najaaaa. Gelukkig bleef de meneer aandringen totdat er iets geregeld werd, en konden we met een gerust hart doorlopen.

Ik zei toch, zo’n mooie huisjes hier… en dan was dit ons verblijf haha. Het is dan niet het mooiste wat je kon krijgen, maar wel het fijnste met baby. Want dit was de enige plek die de slaapkamer afgesloten had van de rest. Wel zo handig met Lottes slaapjes. En binnen was het helemaal prima! Makkelijk terug te vinden ook, want hij stak overal boven uit.

Na een slaapje in het appartement troffen we opa en oma weer om ergens te eten. We vonden nog een plekje bij Grand Cafe Florian waar we pizza en pasta aten.

We dronken nog een drankje bij Columbus en daarna was het echt tijd om te slapen.

Woensdag

Na opstaan, ontbijt en douchen begon de dag met een wandeling. Elke keer scheen de zon dan zo mooi op de blaadjes en dat ziet er echt prachtig uit, maar het staat nooit zo goed op de foto zoals het er in het echt uitziet… hmmm. En ik kon weer wat mooie schaduwen vastleggen.

Lotte was blijkbaar zo moe dat ze in de kinderwagen in slaap viel. Om haar even te laten slapen liep ik een aantal rondjes en koos ik deze keer voor de wat afgelegenere steegjes. Daar was het wat minder lawaaierig zodat ze niet wakker zou worden en daar had ik ook allemaal leuke dingen te kijken.

Er hupsten hier heeeel veel konijntjes rond. Overdag vooral in het groen en ‘s avonds kwamen we ze ook midden op de weg tegen. Ook opvallend was de hoeveelheid honden hier. We kwamen er elke 2 minuten wel eentje tegen. Voor Lotte een paradijs haha. Elk hondje spotte ze meteen en dan wees ze ernaar. Als het even kon moesten ze ook geaaid worden.

Na een half uur sloot Flo ook aan voor een ontbijtje op het terras terwijl opa en oma nog een rondje wandelden met Lotte die nog steeds sliep. De vakantie had haar helemaal uit haar ritme gehaald, dus het was weer even wennen voor haar om haar slaap te vinden. Tijdens het ontbijt werden we goed in de gaten gehouden door deze meeuw ; )

Op het eiland was het trouwens prima weer elke dag, zo tussen de 9 en 16 graden. In de zon was dat heel lekker, je kon soms in alleen een trui zitten. Maar ging je de schaduw in, dan had je wel echt een jas nodig. En de wind kon ook wel koud zijn soms, vooral richting de avond.

In de middag gingen we naar het strand. Lotte nam haar emmertje met schep en zandvormpjes mee. Het was haar eerste keer aan zee en op het strand en ze vond het geweldig! Ze heeft de middag van haar leven gehad en had het grootste plezier met zand gooien, schelpen zoeken en overal naartoe kruipen. Ze was bijna constant aan het lachen!

Kijk maar : D

Zo leuk om te zien trouwens… Lotte zwaaide de hele dag naar zowat iedereen die ze tegen kwam en maakte zo overal vriendjes : D

Daarna werd iedereen gedoucht en klaargemaakt voor het avondeten. Er was een wachtrij bij het strand restaurant waar we wilden eten, dus opa en oma wachtten in de rij en wij wandelden nog een rondje zodat Lotte haar discodutje af kon maken. Spelen met schaduw onderweg.

Nog meer schaduw.

Daarna lekker eten. Voor Lotte bestelden we een gepofte aardappel (want twee dagen achter elkaar frietjes als avondeten leek ons een minder idee), maar ze at toch liever opa’s frietjes van zijn bord. Ach ja, het is vakantie zullen we maar zeggen…

En een mooie zonsondergang. Rond 9 waren we weer thuis en was het bedtijd. We sliepen hier elke avond tegelijk met Lotte. Vakantie is vermoeiend haha!

donderdag

Vandaag hadden we iets heel leuks op de planning, een fietstochtje naar de andere kant van het eiland! We huurden e-bikes, een mountainbike en eentje met kar voor Lotte.

Na 9 km fietsen tegen de wind in, wat echt bizar makkelijk ging met de e-bikes, zochten we opi en omi die ernaartoe gewandeld waren. We hadden afgesproken om te lunchen bij de Strandpieper. Het tochtje was leuk, ondanks dat Lotte niet de hele weg blij was. Het was dan ook haar eerste keer in een kar. Bij de strandtent hadden ze vegan bratworst, mjam!

We liepen nog even het strand op voordat we terug gingen.

De terugweg ging een stuk makkelijker, want Lotte viel na 3 seconden al in slaap. Voordat we de fietsen terugbrachten nog een pitstop bij Milchbar.

We waren allemaal moe toen we thuiskwamen ; )

Vrijdag

Goedemorgen! Elke ochtend zo’n mooi licht hier!

Lotte ging vandaag een middag naar opi en omi zodat Flo en ik wat tijd voor onszelf hadden. Ik ging een klein rondje shoppen en nam een warm vest mee. En er was een super leuke kinderwinkel waar ik iets voor Lotte meenam.

Deze zeehondjes kwam ik tegen en vond ik zo schattig. Maar nam er geen mee. Kijk hoe zielig ze kijken : D

De rest van de buit van vandaag. Puffins! En het broekje voor Lotti.

Daarna gingen we naar de strandtent van het brauhaus.

We aten bij een pizzeria waar Lotte weer met al het personeel aan het flirten was. Naar iedereen zwaaien en lachen : D Onderweg naar huis kwam BeReal weer.

En er was nog mooi licht bij de flat.

zaterdag

Guten Morgen vanuit ons appartement! De dag begon weer met spelen en broodjes halen bij de bakker, zoals je dat op vakantie doet.

Na het ontbijt een nieuwe beker voor Lotte kopen, die had ze de avond ervoor gesloopt. Bij Rossmann zagen we dit, kleur voor in bad. Dat vind Lotte vast gaaf, dus dat namen we mee voor thuis.

Daarna richting opa en oma waar Lotte weer een paar uurtjes bleef zodat wij naar de zoutwaterbaden konden. Er stond bij opening een wachtrij, dus we dronken eerst nog een koffie bij Extrablatt in een strandkorb. Toen de rij opgelost was gingen we naar binnen.

Leuk detail trouwens ook op de zwembad gevel, de golfjes. En vandaag had de meeuw trouwens wel geluk!

Er waren verschillende baden die allemaal lekker warm waren. De warmste zo’n 42 graden! We hebben vier uur in het water gedreven en het was heel erg fijn om dat samen te doen en zo te relaxen.

Na het zwembad zochten we opa, oma en Lotte weer op en dronken we nog iets op het terras. Daarna ging ik met Lotte naar het appartement voor een middagslaapje en de rest naar een café om voetbal te kijken. Na de wedstrijd werd er gekookt en als afsluiter van de dag een drankje in een café. We liepen wat rond op zoek naar iets leuks en liepen eens ergens anders naar binnen dan we gewoonlijk zouden doen. We kwamen terecht in een bruin biercafé dat helemaal vol hing met blaadjes, lampjes en oude foto’s. Echt helemaal vol! Oh ja en met enge poppen. Elk stukje muur was bedekt met iets. Lotte kan bijna lopen en wilde dat de hele tijd oefenen natuurlijk, dus we moesten ok de beurt met haar mee lopen. Ze heeft heel wat kilometers gemaakt daar in het café. Na een drankje gingen we weer, want het was alweer bedtijd.

zondag

Na het ontbijt maakte Flo een slaapje met Lotte en ik een rondje over het eiland. Ik had geen muts ingepakt en de wind werd echt een flink stuk steviger, dus ik wilde er eentje gaan halen. Eerst een cappuccino to go en een rondje wandelen, want de winkels gingen pas over een half uur open.

Bij de vliegerwinkel zag ik leuke 3D DIY kaartjes, maar nam er geen mee. En dit hondje lag lekker te zonnebaden. Ik slaagde na een aantal winkels voor een muts in super mooie roestbruine kleur en vond ook nog een warme zachte trui in precies die kleur. Heel blij mee!

Ik was precies weer thuis toen Lotte net wakker werd, wat een timing! We haalden opa en oma op en wandelden door het park naar de indoor speeltuin. De wind was namelijk echt te heftig om naar het strand te gaan.

Kijk eens wat een speelparadijs!

Voor de klimdingen was Lotte nog wat te klein, maar voor rondlopen langs de toestellen en overal aanzitten niet! We dronken nog iets in de zon op het terras totdat het tijd was voor het middagslaapje.

De rest van de zo dag gaat ook niet zo heel spannend meer worden, dus ik sluit dit toch al veel te lange weekoverzicht wat eerder af. Volgende week zijn we nog twee daagjes hier voordat we naar huis gaan en het normal leven weer begint. Omdat we hier op een eiland zitten en aan zee zijn, heb ik wel echt heel erg het vakantiegevoel gehad. Het is me goed gelukt om helemaal niet met thuis bezig te zijn en die ene week die nu om is voelt eerder als 3 weken. Het enige wat niet gelukt is, is me uitgerust voelen. Ik voel me eerder duizend keer vermoeider dan thuis, terwijl we helemaal niet zoveel doen elke dag. Ach ja, dat hoort bij vakantie denk ik he : D Alvast een hele fijne week voor jullie!

Comments

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

5 thoughts on “2022 · 16

1. Wauw dit ziet er uit als een heerlijke week 😀 Wat een geluk met het weer ook!
    Ik wil ook dat puffinboekje haha, zo leuk. En die zeehondjes kijken wel heeeel zielig ja. Fijn ook dat Lotte het zo naar haar zin heeft 🙂

2. Wat een heerlijke week! Jullie lijken goed weer te hebben en ik denk dat een eiland leuk is voor alle leeftijden. Hopelijk lukt het je in de laatste dagen vakantie om wat meer tot rust te komen, geniet ervan! 🙂

3. Het lijkt alsof jullie echt een héél fijne week achter de rug hebben. En zo mooi weer! Ik vind de zee altijd rustgevend maar kan me inderdaad voorstellen dat je tijdens je vakantie niet echt uitgerust raakt. Ik heb dat eigenlijk ook wel vaak. En wat een leuk puntmutsje heeft Lotte! En dat petje vind ik dus ook geweldig hé.

4. Wow wow wow wat een fijne vakantie plaats!
    Ik ga zo meteen de foto’s aan Roel en mijn beste vriend laten zien om ze lekker te maken, denk dat wij zo meteen ook een tripje gaan doen.
    Hier net als Lotte méga fan van het strand, helaas was ik op een maandag jarig deze week, dus gewoon werken, waardoor ik niet naar mijn geliefde kijkduin kon gaan en/of op vakantie. Maar dat haal ik in!
    Maar, even serieus, zijn er puffins op het eiland? <3 Hoef ik niet naar IJsland, haha.

Mooi verslag weer Lieve Luus. En houd de brievenbus in de gaten, er komt iets leuks aan 🙂

=xoxox=

5. Wat een zalige foto’s! Ziet eruit alsof jullie vooral genoten hebben van de week vakantie. Ik vind vakantie ook altijd overweldigend want je bent toch in een andere omgeving he. Al die schattige winkeltjes vind ik ook zo leuk om te zien! Ben blij dat je genoten hebt, want das toch echt het voornaamste. Hopelijk is deze week ook fijn!