2022 · 17

De week begon met nog anderhalve dag Norderney voordat we weer naar huis gingen. Ik bedacht me die laatste dagen dat we gewoon een week helemaal niets gesnoept hadden (heel erg niet ons), dus er moest nog een joekel van een ijs in, dat hadden ze daar wel genoeg. De woensdag was helemaal gereserveerd voor schoonmaken en vakantie was wegwassen en de rest van de week was eigenlijk niet zo heel spannend. Bij komen van een drukke week vakantie vooral! Ik was een paar dagen alleen met Lotte thuis omdat Flo weg moest voor werk en ik vergat door het druk zijn helemaal foto’s te maken.

maandag

De week begon met nog een dagje Norderney. Onze laatste volle dag en nacht van de vakantie. We wilden nog zoveel mogelijk dingen doen hier die we nog niet gedaan hadden, dus besloten we na het ochtendslaapje naar het familie zwembad te gaan. Het weer zag er prachtig uit als je binnen was, maar als je buiten stond vloog je bijna weg. Er was HEEL VEEL wind. Van die vieze koude wind, brrr. Niet fijn om lang buiten te zijn. Zwemmen was dus de perfecte activiteit voor vandaag.

Tijdens het ochtendslaapje liep ik door het dorp en haalde zwemluiers voor Lotte. Ik liep random wat straatjes door en zo kwam ik het leukste huis van het eiland tegen!

Na het slaapje liepen we naar het zwembad waar je voor 2 of 4 uur kon blijven. We kozen voor 2, dat leek ons genoeg. In het familie gedeelte was er een groot bad (met golven), een glijbaan en wat andere kleine badjes. En er was zelfs een speciaal baby gedeelte wat in een soort donkere grot gemaakt was. Lotte moest even wennen toen we daar waren en vond het in het begin niks. Gelukkig was het na een paar minuutjes wel oke en heeft ze zich goed geamuseerd. Misschien vond ze het niks dat de muren, grond én het plafond zwart waren? Het was ook wel apart haha.

Na het zwemmen troffen we opi en omi weer en lunchten we ergens, want van zwemmen krijg je honger! En wordt je moe, Lotte viel in de armen van opi in slaap op de terugweg, ahwww.

We besloten vandaag thuis te koken, maar gingen wel nog voor een ijsje naar buiten. Dat was iets wat ik nog graag wilde doen voordat we naar huis gingen, een héél groot ijsje eten. En dat lukte hoor, wat unne joekel! ; )

Op de BeReal zag je trouwens niks van de wind en hoe koud het was. We bleven heel even in de zon staan, maar ook daar voelde het ijzig. Hij kwam precies op het goede moment, toen we na het ijsje twee konijntjes zagen zitten.

We vonden het jammer dat we maar één middag aan het strand geweest waren deze hele vakantie (maar met die wind was het ook gewoon niet te doen), dus besloten we om te proberen op dinsdag te gaan. Nog even voordat we zouden vertrekken. Als de wind het toeliet dan.

dinsdag

Onze laatste ochtend op het eiland! Na het ontbijt pakten we al onze koffers in. De week voelde lang en kort tegelijk. Zoals ik eerder al schreef, eigenlijk alsof we twee in plaats van één week weg waren. Opa en oma kwamen ons ophalen om wat koffers en tassen mee te dragen en voor 10 uur leverden we de sleutels in. Opa en oma bleven nog een paar dagen langer, dus Lotte kon fijn in hun appartement haar slaapje maken.

Flo en ik maakten een laatste rondje door de stad, op zoek naar een schildpad vlieger voor Lotte. Die had ik eerder gezien en vond ik zoooo leuk, maar hij was helaas uitverkocht. We zagen wel nog deze pet haha.

We hadden geluk vandaag, want na drie dagen flinke wind was het nu een stuk beter! Op naar het strand dus. We zochten naar schelpen, speelden in het zand en Lotte kon zich nog uitleven in de strandspeeltuin.

Een muts was hier wel echt essentieel ; ) Mijn oren en haren waren wel blij met mijn aankoop! En we vonden een steen in het zand.

Rond 3 zaten we in de boot terug. De rest van de dag was vooral veel auto zitten (4,5 uur), avondeten langs de snelweg en thuis in bed ploffen.

woensdag

De woensdag was wat foto’s betreft niet heel spannend, ik maakte er geen een! Lotte ging naar opa en oma en in de middag kreeg ik van hun wel de leukste foto’s doorgestuurd, Lotte die yoghurt aan het eten was. Op een andere foto had ze haar hele gezicht onder gesmeerd : D Thuis werkten we ondertussen alle vakantie was weg en poetsten we het huis.

donderdag en vrijdag

Woensdagnacht vertrok Flo voor werk een paar dagen naar München. Normaal slaapt hij altijd nog met Lotte door wanneer ik me douche, maar dat ging vandaag dus niet. Ik had geen idee of ze alleen nog goed door zou slapen of met mijn wekker wakker zou worden. Donderdagochtend had ik geluk en sliep ze tot half 7. Ik kon in alle rust douchen. Op vrijdag heb ik wat trucjes moeten verzinnen om haar bezig te houden tijdens het douchen, maar ook dat lukte. Joepie. Op zo’n dagen denk ik altijd aan alleenstaande moeders die àlles alleen doen! Gelukkig konden we donderdag en vrijdag bij opa en oma mee-eten na opvang en werk, dat scheelde me al heel veel gedoe in de avond.

Op de opvang had Lotte een nieuw kunstwerk gemaakt, cute! En onderweg ernaartoe kwamen we een dag een bagger tegen, daar moesten we natuurlijk even blijven kijken.

zaterdag en zondag

De zaterdag begon om half 6 en poeh wat was ik moe en kapot. Mijn hele lichaam deed pijn. Ik had een tweede nacht zittend in bed geslapen met Lotte op mij, omdat ze op geen enkele andere manier sliep opeens. Ze heeft beide nachten zoveel gehuild, en ik kon niet ontdekken wat het nou precies was (een Google rondje later bleek dat het waarschijnlijk de groeispurt is die komt wanneer ze bijna gaan lopen, en daar hoort dus ook weer slecht slapen bij). Het laatste redmiddel om toch nog wat slaap te krijgen was dus haar op me laten slapen, want in haar eigen bedje en in het grote bed was allemaal niet goed. Ik voelde me vandaag dus echt verkreukeld van de vreemde slaappositie twee nachten op rij. Ach ja, er zijn ergere dingen.

Wel leuk om te zien deze ochtend bij het brood smeren, was dit berichtje in onze boter : ) En ook heel fijn, was na een drukke werkdag op zaterdag en twee slechte nachten, dat de nacht van zaterdag op zondag wel heel goed ging! Lotte was geen één keer wakker geworden en sliep van half 9 tot half 7, joehoe! Alsnog was de zondag gaar, maar we konden er gelukkig een rustige dag van maken. Dus allemaal geen probleem.

Zo weinig foto’s de tweede helft van de week! Dan nog maar een kleine BeReal samenvatting voor jullie ; ) Op de eerste foto een Lotte die heel erg aan het genieten is van haar MickyD frietjes op de terugreis van vakantie. Tegen de zon in kijken geeft de beste foto’s ; ) Bloemetjes op werk en avondeten shoppings met Lotte.

Ik hoop dat jullie een fijne week hebben gehad en dat er ook een fijne aan komt! Tot de volgende maar weer.

Comments

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

One thought on “2022 · 17

1. Leuk om nog een stukje vakantie te kunnen lezen, dat zijn de betere weekverslagen, haha! Het lijkt erop dat jullie genoten hebben. Kan me voorstellen dat het daarna weer een hoop werk is met poetsen en was draaien en toen was je ook nog alleen… Hopelijk genoeg energie getankt op vakantie om het aan te kunnen!